Wat houdt werken bij Norschoten in?

Er werken ruim 800 bevlogen medewerkers bij Norschoten. Allemaal met passie voor hun vak. Of het nu in de zorg, welzijn of behandeling is, of in de staf of facilitaire dienst: iedereen werkt vanuit het hart.

Tien grote kersen op de taart

  1. Doen wat de cliënt het liefst wil
    De mens is leidend, niet het protocol. Je krijgt de vrijheid.
  2. Inleven in de ander
    Eerst contact maken, afstemmen en dan pas handelen. Leer verderop meer over deze presentiebenadering.
  3. Omringd met bevlogen en deskundige collega’s
  4. Ontspannen en vitaal in je vel
    Je hebt je eigen regie. Dat vertrouwen krijg je. Zorgen voor jezelf is belangrijk. Je wordt ondersteund met de training Behoefte aan Balans.
  5. Extra arbeidsvoorwaarden
    Naast de cao vvt.
  6. Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling
    Met een uitgebreid, afwisselend en flexibel leeraanbod.
  7. Zelf je financieel voordeel kiezen in het meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden
    Bijvoorbeeld voor de aanschaf van een fiets, mobiele telefoon of computer. Of voor de sportschool of een gunstige regeling voor je reiskostenvergoeding.
  8. Een goede balans tussen privé en werk
    Jouw werkweek vormgeven. Geniet van één vaste dag en één wens. Daarnaast is er het balansbudget. Regel een buffer om tijdelijk minder of helemaal niet te werken als dat nodig is.
  9. Een eindejaarsuitkering van 8,33%
    Naast het vakantiegeld en een pensioenregeling bij het pensioenfonds Zorg & Welzijn.
  10. Een thuiswerkvergoeding en thuiswerkinrichting
    Voor de mensen in een staffunctie die deels thuis werken.

Presentiebenadering van hart tot hart

Zorg vanuit het hart, niet vanuit taken en regels. Daar staan wij voor. Zorg en welzijn: het is een samenspel tussen mensen. Dat haal je niet uit handboeken en checklists. Wij luisteren naar de cliënten en hun naasten. Onze zorg en dienstverlening stemmen we af op wat zij ons meegeven. Deze benadering noemen we in de zorg: Presentie.

In deze presentiebenadering ligt de focus van onze medewerkers op:

  • aansluiten en je richten op de leefwereld van de ander.
  • nabijheid en aandacht.
  • zorg besteden aan ‘het verlangen’ van de zorgvrager.
  • rust en trouw.
  • liefde.
  • aanspreekbaar zijn.
  • toewijding naar de meest kwetsbaren.

Contact, afstemming, handelen

Dit gaat niet alleen op voor verzorgenden, verpleegkundigen, artsen en paramedici. Ook in de ondersteunende afdelingen (facilitair bedrijf, financiën, P&O, ICT) kijken de medewerkers wat hun bijdrage kan zijn aan het welbevinden van de cliënten én de collega’s. Want de relatie staat voorop. We zien wat de ander beweegt. We begrijpen elkaar. We sluiten aan wat bij de ander nodig heeft. Contact maken, afstemmen, handelen. In die volgorde.

Maak verschil

Mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk. We maken daarom verschil tussen cliënten. Ook verschillen tussen medewerkers vinden we prima. Het gaat ons altijd om het doel en de bedoeling, niet om lijstjes en regels. De cliënten hebben regie over hun eigen leven. Medewerkers hebben regie over de manier waarop zij hen daarin het beste kunnen helpen.

Wil je meer weten over presentie?

Als je meer wilt weten over presentie, dan hebben we enkele tips voor je:

Christelijke identiteit

Norschoten is een algemeen christelijke organisatie. Iedereen is hier welkom en wordt gerespecteerd. Veel van onze cliënten hebben een christelijke geloofsovertuiging. Dit betekent voor jou als medewerker:

  • Je kunt omgaan met geloofsvragen. Je hoeft er geen pasklaar antwoord op te hebben.
  • Je bent betrokken, betrouwbaar en integer.
  • Je biedt gelegenheid voor bidden voor de maaltijd, lezen uit de Bijbel of een gedichtenbundel en danken na de maaltijd.
  • Je luistert eventueel samen naar de kerkdienst op zondag.
  • Je helpt bij het vieren (zoals Pasen) en herdenkingsbijeenkomsten.

Onze geestelijk verzorgers staan niet alleen klaar voor de cliënten maar ook voor jou. Het waardevolle werk dat je verzet, kan soms best wel eens pittig zijn. Misschien heb je dan behoefte aan een luisterend oor of een gesprekje.

VOG

We werken met een zeer kwetsbare doelgroep. Je zult begrijpen dat daarom een verklaring omtrent gedrag (VOG) verplicht is voor onze medewerkers. Deze kun je via ons gratis aanvragen.

Privacyverklaring

Bekijk hieronder onze privacyverklaring voor medewerkers, sollicitanten en vrijwilligers.

CONTACT NORSCHOTEN

Pak op die telefoon

Ieder mens is anders, wat past bij jou? Neem daarvoor contact op met de recruiter van Norschoten. Ciske kan je alles vertellen over werken bij Norschoten.

Op werkdagen bereikbaar via telefoonnummer 06-82 58 86 30. Weekend, of avond? App haar dan of stuur een mailtje.