Overgang naar de nieuwe Caren 3.0
Binnen Zorgorganisatie Norschoten vinden we het belangrijk dat u uw eigen zorg, of die van uw naaste, goed kunt volgen. Veel cliënten, familieleden en mantelzorgers gebruiken hiervoor Caren: een online omgeving waarin u het zorgdossier kunt inzien.
Caren krijgt binnenkort een nieuwe versie: Caren 3.0.
Op deze pagina leest u wat dit voor u betekent indien u nu gebruikt maakt van de huidige versie van Caren.
Wanneer gebeurt de overgang?
- Op maandag 24 november wordt de huidige versie van Caren tijdelijk uitgeschakeld. U kunt dan even niet inloggen.
- Op dinsdag 25 november gaat Caren 3.0 live. Vanaf dat moment kunt u weer inloggen.
Bij de eerste keer inloggen kan het zijn dat het iets langer duurt voordat alles geladen is. Dat komt omdat uw gegevens dan voor het eerst in de nieuwe versie worden ingelezen.
Wat betekent dit voor uw inloggegevens?
- U kunt gewoon blijven inloggen met uw bestaande e-mailadres en wachtwoord.
- In Caren 3.0 is er extra beveiliging: u logt in met twee-stapsverificatie (2FA). Deze beveiliging werd eerder al gebruikt bij het inzien van het zorgdossier, maar wordt nu direct bij het inloggen gevraagd.
- U ontvangt dan een extra code via sms.
- Is er geen telefoonnummer bekend, dan krijgt u een code per e-mail.
Toestemming geven of intrekken: wat ziet u wel of niet?
Caren werkt met toestemming van u of uw naaste. Dat verandert niet, maar het effect in Caren 3.0 is goed om te weten:
Als u (of uw naaste) wél toestemming heeft gegeven
- De koppeling met Norschoten blijft bestaan.
- U kunt het zorgdossier blijven inzien zoals u gewend bent.
Als u (of uw naaste) géén toestemming heeft gegeven
- Uw Caren-account blijft bestaan, maar
- u ziet geen gedeelde gezondheidsgegevens meer in Caren 3.0.
Wilt u later toch (weer) gegevens inzien? Dan moet er een nieuwe koppelcode worden aangevraagd via de zorgconsulent van Norschoten. Met die koppelcode kan de koppeling opnieuw worden gelegd.
Verandert er iets in ons zorgdossier?
Nee, de inhoud van het zorgdossier binnen Zorgorganisatie Norschoten blijft hetzelfde. Alleen de online omgeving Caren wordt vernieuwd. De manier waarop gegevens tussen Norschoten en Caren worden gedeeld, blijft inhoudelijk gelijk.
Wat wel verandert:
Als u of uw naaste bij Norschoten uit zorg gaat, wordt de koppeling met Caren binnen 24 uur automatisch beëindigd. Vanaf dat moment zijn onderdelen zoals de agenda, vragenlijsten, documenten en zorgplannen niet meer zichtbaar in Caren.
Uitleg en hulp bij Caren 3.0
Caren helpt u stap voor stap bij de overgang:
- Bij de eerste keer inloggen krijgt u een korte rondleiding (tour) door Caren 3.0.
- Er is een uitlegvideo die rustig laat zien wat er is veranderd.
- In de kennisbank van Caren 3.0 vindt u veelgestelde vragen en antwoorden.
Meer informatie vindt u op de website van Caren:
- Kennisbank en uitleg: via de website van Caren: Informatiepagina nieuwe Caren: Caren Nieuw
- Algemene informatie over Caren: Ondersteuning: Caren
Voor hulp specifiek met het gebruik van Caren:
Caren heeft tijdelijk een eigen helpdesknummer voor gebruikers: 054 447 1234.
Vragen aan Norschoten?
- Heeft u vragen over de zorg zelf of over de inhoud van het zorgdossier?
Neem dan contact op met uw contactpersoon bij Norschoten - Heeft u vragen over de techniek van Caren (inloggen, codes, e-mail, account, werking)?
Neem dan contact op met de Caren-helpdesk via 054 447 1234 of kijk op www.carenzorgt.nl