U bent niet helemaal tevreden?
Medewerkers van Norschoten willen het u graag naar de zin maken. Desondanks kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over een aspect van de zorg, behandeling of over een eerstelijnsbehandeling (fysiotherapie, ergotherapie, logopedie, diëtetiek).

Klachtenregeling
We doen allemaal ons uiterste best voor een goede zorg- en dienstverlening. Met heel ons hart en ziel. En ja: er gaat ook wel eens iets mis. Dat is heel vervelend. Als u niet tevreden bent over de manier waarop u zorg of een behandeling heeft gekregen, dan kunt u dat aan ons doorgeven. Graag zelfs want wij willen samen met u werken aan de beste zorg.
Als u een klacht heeft, dan kunt u of u wettelijk vertegenwoordiger deze bespreken met:
- een (eerstverantwoordelijk) verzorgende
- of de locatiemanager van uw locatie
- of uw eerstelijnsbehandelaar.
Komt u samen niet tot een oplossing waar u tevreden over bent, dan kunt u een klacht indienen. Vermeld daarbij uw naam, afdeling/woning of adres en de aard van uw klacht. U kunt uw klacht op verschillende plekken indienen.
Stroomschema klachtenregeling
Klachtenregeling cliënten Norschoten
Klachtenfunctionaris
Een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris kan via dit formulier. Of als volgt:
- Schriftelijk:
Quasir
t.a.v. afdeling klachtenbemiddeling
Postbus 1021
7940 KA Meppel - Digitaal: u kunt een e-mail sturen naar bemiddeling@quasir.nl
- Telefonisch: 085-487 40 12
De klachtenfunctionaris van Quasier is gebonden aan de Gedragscode medewerkers van Quasir, alsmede het protocol Professionele Onafhankelijkheid van Quasir. Deze zijn in te zien op www.quasir.nl
Geschillencommissie
De Geschillencommissie benadert u:
- Digitaal: www.degeschillencommissiezorg.nl/contact
Wzd-klachten
Het reglement en informatie over het indienen van de Wzd-klachten kunt u bekijken op de website van de klachtencommissie onvrijwillige zorg: www.kcoz.nl. Wzd-klachten moeten worden ingediend bij de raad van bestuur van zorgorganisatie Norschoten.
Cliëntvertrouwenspersoon
We stemmen onze zorg zo goed mogelijk af op uw wensen en voorkeuren. Heeft u te maken met dementie of een andere psychogeriatrische aandoening, dan kan het voorkomen dat wij soms zorg verlenen waar u misschien niet om gevraagd heeft. Bijvoorbeeld omdat u het belang ervan niet goed kunt overzien.
In de Wet zorg en dwang is vastgelegd dat wij onder strikte voorwaarden deze ‘onvrijwillige zorg’ mogen toepassen. In dezelfde wet staat ook dat u of uw wettelijke vertegenwoordiger(s) terecht kunnen bij de cliëntenvertrouwenspersoon als u vragen of klachten hierover heeft.
Aan Norschoten zijn twee onafhankelijke cliëntvertrouwenspersonen gekoppeld:
Cliëntenvertrouwenspersoon Putten en Elspeet
Voor de locaties Putten en Elspeet is Leonie van Nimwegen de cliëntvertrouwenspersoon:
- Telefonisch: 06 – 21 17 77 39 (maandag, dinsdag en donderdag)
- E-mail: l.vannimwegen@hetlsr.nl
- Bij afwezigheid van Leonie: 088 – 201 59 00 (Landelijk Steunpunt Medezeggenschap)
Cliëntvertrouwenspersoon overige locaties
Voor de locaties Barneveld, Garderen, Kootwijkerbroek, Lunteren en Scherpenzeel is Sabrina Scalzotto de cliëntvertrouwenspersoon:
- Telefonisch: 06 – 30 45 68 93 (dinsdag, woensdag, donderdag)
- E-mail: sabrinascalzotto@zorgbelangcvp.nl
- Bij afwezigheid van Sabrina: 088 – 929 40 99 (Adviespunt Zorgbelang)